Propositie voor SIDN

Het zal vaker gebeuren; je stopt ergens met werken en vervolgens word je ingehuurd om min of meer hetzelfde te doen. De grote vraag: is het anders?

Eind 2017 heb ik nog 3 maanden aan een opdracht gewerkt bij SIDN. Na 7 jaar in vaste dienst te zijn geweest.

Het grootste voordeel is dat je de mensen, omgeving en materie kent. Je hoeft dus niet ingewerkt te worden. Omdat je geen onderdeel meer bent van de organisatie, heb je geen functionerings- of planningsgesprek. Zodra je zelfstandig bent, ben je je eigen plan.

Het nadeel is, is dat je niet zonder reden bent weggegaan. De kans dat je terugvalt in oude patronen, is vrij groot. Het belangrijkste is dus om een opdracht te bespreken. Met een kop, romp en een staart. Niet waarnemen of ad interim maar concreet en vooraf vastleggen wat je gaat doen.

Uiteindelijk heb ik die 3 maanden met veel plezier aan twee proposities gewerkt. Eén daarvan is (inmiddels) gesneuveld na kwantitatief onderzoek met Branddoctors. De andere propositie is inmiddels live (eHerkenning) en heb ik opgezet met Connectis en (werkgroep) registrars.

Daniel leren kennen als een scherpe propositie ontwikkelaar. Koppelt een gedegen analyse aan een gericht inzicht. Gaat complexe propositiepuzzels niet uit de weg. Weet proposities ook communicatief goed neer te zetten en krijgt MT en directielevel makkelijk mee. Hij bouwt aan intern en extern draagvlak en is daar is zijn periode bij SIDN goed in geslaagd.

Arjan Middelkoop (Directeur Marketing & Business Development SIDN)