Marketing development Databalance

Vanuit de fijne samenwerking met Nordi Malih bij Proserve, ben ik begin 2021 aan boord gekomen bij Databalance om te helpen bij de ‘journey’ een toonaangevende Managed Solution Partner te worden door middel van organische groei en M&A.

De korte versie van deze opdracht, is dat we in 2,5 jaar tijd de huisstijl, het portfolio, de website, alle communicatie, de SEO, alle klantcases, events en integratie met SJ-Solutions hebben opgebouwd. Met als kersje op de taart de persrelease van IT creation.

De lange versie is, dat je niet alles in één keer kunt doen. Of veranderen. Het is geen sprint of ‘make over’. Dit is ook niet slim of prettig richting team en klanten. Daarom is het meer zaak, om dat wat je oppakt, te maken zoals je het zou willen hebben. En ook dat, gaat vaak in twee of drie fases.

We zijn dus begonnen om de huisstijl iets op te frissen, de website qua tekst, propositie en vorm aan te passen en een teamevent te organiseren. Gevolgd door de introductie van een nieuwsbrief, klantcases en een nieuwe opzet van de vacatures. Van daaruit zijn we content gaan ontwikkelen en SEO. Dit heeft geresulteerd in een rebuild van de website(s) en verdere integratie met SJ-Solutions qua stijl, portfolio en site.

Kortom, in (relatief) korte tijd hebben we heel veel gedaan. Met de komst van IT creation werd het tijd voor een chief marketing in de groep, om de kennis en ontwikkeling in huis te hebben en het fundament verder uit te bouwen. Op 100 man, kun je dat niet extern doen.

Een hele fijne samenwerking met mooie en blijvende resultaten!