Campagnes voor .shop

Voor FDM, aka Freek, heb ik een aantal Business Development opdrachten gedaan. Waaronder .shop. Na 7 jaar lang .nl gepredikt te hebben een leuke uitstap. Een gTLD. Tegelijk moet ik er ook niet te spannend over doen; onder aan de streep zijn het gewoon domeinnamen.

Het belangrijkste verschil tussen een gTLD en ccTLD is dat je op registrar niveau makkelijker afspraken maakt. Met behulp van een Marketing Development Funds (MDF). Direct een nuance plaatsen: bij SIDN worden er nu ook campagnes met individuele registrars gedaan. En uiteraard kijken ze bij GMO ook of de verschillen niet te groot worden.

We hebben in ieder geval toffe campagnes opgezet voor .shop. Onder andere met de gehele top 5 registrars in Nederland. Campagnes die het goed gedaan hebben en voor een stabiele groei hebben gezorgd.

Daarbij, het is een genoegen om met Freek samen te werken. Hij kent veel mensen en komt al zijn afspraken na. Freek is het een goede dealmaker en mijn vaste partner aan de tafelvoetbaltafel. Zo wonnen we ooit het eerste tafelvoetbaltoernooi op Papendal. Daarna is het nooit meer gehouden. Dat zegt genoeg.

Daniel consulted for us to help us expand in the Dutch market. His experience, local market knowledge, and insights were invaluable in connecting us with key partners and effectively activating those partnerships. He is clearly well respected within the industry and it was great to have the opportunity to work with him.

Leanne Hogben (Head of Registry Services .shop)